Acasa > Comisia de Disciplină

 Stiri

 Contact



  TEXT PRELUAT DIN H.G. NR. 1210/2003    

  Organizarea si functionarea comisiilor de disciplina

Sectiunea 1. Constituirea si competenta comisiilor de disciplina

    Art.3. (1) Īn cadrul fiecarei autoritati si institutii publice se constituie, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice, comisia de disciplina, care cerceteaza faptele sesizate ca abateri disciplinare si propune sanctiunile disciplinare aplicabile functionarilor publici care le-au savārsit.....................................................
      Art.4.(1) Comisia de disciplina este compusa dintr-un presedinte si 4 membri titulari.........................................
    Art.5. (1) Membrii titulari ai comisiei de disciplina constituite la nivelul unei autoritati sau institutii publice sunt desemnati astfel:
    a) 2 membri, de catre conducatorul autoritatiisau institutiei publice;
    b) 2 membri, de catre oganizatia sindicala reprezentativa a functionarilor publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice.
    (3) Īn cazul īn care sindicatul nu este reprezentativ sau functionarii publici nu sunt organizati īn sindicat, reprezentantii vor fi desemnati prin votul majoritatii functionarilor publici din respectiva autoritate sau institutie publica. Alegerea reprezentantilor functionarilor publici se face prin vot secret.
    Art.6. (1) Īn cazul comisiei de disciplina constituie  la nivelul unei autoritati sau institutii publice, desemnarea presedintelui comisiei de disciplina si a supleantului acestuia se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice īn urma consultarii cu organizatia sindicala reprezentativa ori cu functionarii publici din aparatul propriu, daca acestia nu sunt organizati īn sindicat sau daca sindicatul nu este reprezentativ. Supleantul presedintelui comisiei de disciplina nu se desemneaza din rāndul membrilor titulari sau membrilor supleanti ai comisiei de disciplina.............................................................................  
    Art.8. (1) Mandatul presedintelui si al membrilor comisiei de disciplina este de 3 ani. Mandatul poate fi reīnoit o singura data.
    (2) Presedintele si membrii comisiei de disciplina īsi execita mandatul de la data emiterii actului administrativ de constituire a comisiei de disciplina pāna la data expirarii duratei acestuia sau īnainte de termen, īn conditiile art. 15.
    (3) Cu 30 de zile  lucratoare īnainte de data expirarii mandatului membrilor comisiei de disciplina, se va proceda la constituirea viitoarei comisii de disciplina, īn conditiile prezentei hotarāri.
    Art. 9. (1) Pot fi membri īn comisia de disciplina numai funtionarii publici definitivi care au o probitate morala recunoscuta.
    (2) Nu poate fi membru īn comisia de disciplina functionarul public care se afla īn una dintre urmatoarele situatii de incompatibilitate:
    a) este sot, ruda sau afin, pāna la gradul al patrulea inclusiv, cu conducatorul autoritatii sau al institutiei publice;
     b) este membru al comisiei paritare;
    c) a fost sanctionat disciplinar, iar sanctiunea disciplinara nu a fost radiata, īn conditiile legii..................................
    (4) Īn vederea stabilitatii situatiei de incompatibilitate a unui membru al comisiei de disciplina, acesta va prezenta, la solicitarea conducatorului autoritatii respective, cazierul administrativ si o copie a dosarului profesional.
    (5) Presedintele, membrii si secretarul comisiei de disciplina, pentru activitatea desfasurata īn cadrul comisiei de disciplina, au dreptul la un spor lunar de 5% care se aplica la salariul de baza al fiecaruia si se acorda  īn lunile īn care comisia de disciplina īsi desfasoara activitatea. Sporul se acorda de catre autoritatea sau institutia publica īn cadrul careia este organizata comisia de disciplina.
    Art.10.(1) Poate fi desemnat presedinte al comisiei de disciplina un functionar public definitiv care īndeplineste urmatoarele conditii:
     a) este functionar public din clasa I;
     b) are, de regula, studii superioare juridice sau administrative;
     c) are o probitate morala recunoscuta;
     d) nu se afla īn una dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la art. 9 alin.(2)............................................
    Art.11.(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda de drept īn urma toarele situatii:
    a) a fost detasat īn cadrul altei autoritati sau institutii publice;
    b) a savārsit o fapta care constituie obiectul sesizarii comisiei de disciplina;
    c) s-a dispus īnceperea urmarii penale īmpotriva membrului comisiei de disciplina.
    (2) Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplina se constata prin raportul comisiei de  disciplina, care de aduce de īndata la cunpstinta persoanei prin al carei act administrativ a fost constituita comisia de disciplina.
    Art.12. (1)Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda, la cerere, īn urmatoarele situatii:
    a) se afla īn unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute la art. 9 alin. (2);
    b) s-a pronuntat īn orice mod cu privire la fapta sesizata, ,anterior solutionarii cauzei;
    c) este sot, ruda sau afin, pāna la gradul al patrulea inclusiv, cu functionarul public a carui fapta a fost sesizata si se afla pe rolul comisiei de disciplina.
    (2) Cererea de suspendare se formuleaza īn scris de orice persoana care poate dovedi existenta aituatiilor prevazute la alin. (1) si se īnainteaza presedintelui comisiei de disciplina.
    (3) Īn termen de 3 zile de la īnregistrarea cererii de suspendare,comisia de disciplina se va pronunta cu privire la existenta situatiilor prevazute  la alin. (1), precum si cu privire la suspendarea mandatului.
    (4) Cererea de suspendare se poate formula īn scris si de catre membrul comisiei de disciplina alflat īn una dintre situatiile prevazute la alin. (1) si se īnainteaza presedintelui comisiei.
    (5) Cererea de suspendare produce efecte dupa doua zile de la data constatarii existentei uneia dintre situatiile  prevazute la
alin .(1) prin raportul comisiei de disciplina. Raportul comisiei de disciplina se aduce de īndata la cunostinta persoanei prin al carei act administrativ a fost constituita comisia de disciplina.
    Art.13. Presedintele comisiei de disciplina va lua masuri de īnlocuire a membrului titular suspendat īn conditiile art.11 si 12 cu un membru supleant.
    Art.14. Suspenadrea mandatului unui membru al comisiei de disciplina dureaza pāna la īncetarea cauzei care a determinat suspendarea.
    Art.15. (1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina īnceteaza īnainte de termen, īn urmatoarele situatii:
    (a) renuntarea la calitatea de membru;
    (b) a fost suspendat din functia publica pe o perioada mai mare de 30 de zile, īn conditiile prevazute de Legea 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
    (c) a fost transferat īn cadrul altei autoritati sau institutii publice;
    (d) i-au īncetat raporturile de serviciu īn conditiile prevazute de Legea 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
    (e) i s-a aplicat o sanctiune disciplinara;
    (f) a fost sanctionat cu īnchisoare contraventionala.
    (2) Cererea de renuntare la calitatea de membru se īnainteaza presedintelui comisiei de disciplina si produce efecte dupa 5 zile de la īnregistrare, daca presedintele comisiei de disciplina, de comun acord cu solicitantul nu a stabilit un termen mai scurt.
    (3) Īncetarea mandatului de membru al comisiei de disciplina se constata printr-un raport al acesteia, care se aduce de īndata la cunostinta persoanei prin al carei act administrativ a fost constituita comisia de disciplina.
    Art.16. (1) Prevederile art.11 alin.(1), art.12 alin. (1), art.14 si ale art. 15 alin. (1) se aplica īn mod corespunzator si pentru mandatul presedintelui comisiei de disciplina. Cererea de suspendare a mandatului presedintelui comisiei de disciplina si cererea de renuntare la aceasta calitate se īnaintesza persoanei prin al carei act administrativ a fost constituita comisia de disciplina.
    (2) Suspendarea de drept a mandatului presedintelui comisiei de disciplina se constata de catre persoana prin al carei act administrativ a fost constituita comisia de disciplina verifica existenta situatiilor prevazute la art. 11 alin. (1) si emite actul prin care constata suspendarea de rept a presedintelui comisiei de disciplina.
    (3) Cererea de suspendare se formuleaza īn scris de orice persoana care poate dovedi existenta situatiilor prevazute la art. 12 alin.(1). Cererea de suspendare poate fi formulata si de catre presedintele comisiei de disciplina, daca se afla īn una dintre situatiile prevazute la art.12 alin. (1). Cererea de suspendare se adreseaza persoanei prin al carei act administrativ a fost constituta comisia de disciplina, care verifica daca īn cuprinsul cererii se regaseste vreuna dintre situatiile prevazute la art.12 alin.(1) si emite actul prin care constata suspendarea presedintelui comisiei de disciplina.
    Art. 17. (1) Īn cazul suspendarii sau īncetarii mandatului unui membru al comisiei de disciplina, atributiile acestuia se vor exercita de un membru supleant.
    (2) Īn cazul suspendarii sau īncetarii mandatului presedintelui comosiei de disciplina, atributiile acestuia vor fi exercitate de supleantul prevazut la art. 6 alin. (1).
    (3) Īn cazul īn care comisia de disciplina nu poate fi constituita prin utilizarea membrilor supleanti sau, dupa caz, a supleantului presedintelui, se va proceda la desemnarea altor membri sau membri supleanti ori a presedintelui sau a supleantului acestuia, dupa caz, īn conditiile prezentei hotarāri.
    Art.18.(1) Comisia de disciplina are un secretar titular si un secretar supleant numiti prin actul administrativ de constituire a comisiei de disciplina, care au, de regula, studii superioare juridice sau administrative. Secretarul si supleantul acestuia nu sunt membri ai comisiei de disciplina.
    (2) Prevederile art.9 se aplica īn mod corespunzator si pentru secretarul titular si supleantul acestuia.
    (3) Secretarul titular si secretarul supleant ai comisiei de disciplina pentru īnaltii functionari publici se numesc prin decizie a primului ministru.
    (4) Īn cazul īn care secretarul comisiei de disciplina se afla īn imposibilitatea de a-si īndeplini atributiile, va fi īnlocuit de secretarul supleant.

Sectiunea a 2-a. Atributiile si activitatea comisiei de disciplina

    Art. 19. Activitatea comisiilor de disciplina are la baza urmatoarele principii:
    a) prezumtia de nevinovatie, conform careia se prezuma ca functionarul public este nevinovat atāt timp cāt vinovatia sa nu a fost dovedita;
    b) garantarea dreptului la aparare conform caruia se recunoaste dreptul functionarului de a fi audiat, de a prezenta dovezi īn apararea sa si de a fi asistat de un aparator sau de a fi reprezentat;
    c) celeritatea procedurii, care presupune obligatia comisiei de disciplina de a proceda fara īntārziere la solutionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate si a regulilor prevazute de lege si de prezenta hotarāre;
    d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitatii persoanelor aflate pe pozitii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legatura cu abaterea disciplinara pentru care a fost sesizata comisia de disciplina;
    e) proportionalitatea, conform careia trebuie respectat un raport corect īntre gravitatea abaterii disciplinare, circumstantele savārsirii acesteia si sanctiunea disciplinara propusa sa fie aplicata;
    f) legaliatea sanctiunii, conform careia comisia de disciplina nu poate propune decāt sanctiunile disciplinare prevazute de lege;
    g) unicitatea sanctiunii, conform careia pentru o abatere disciplinara nu se poate aplica o singura sanctiune disciplinara.
    Art. 20. Comisia de disciplina are urmatoarele atributii principale:
    a) cerceteaza abaterile  disciplinare pentru care a fost sesizata;
    b) propune aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute la art. 70 alin.(3) din Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) propune mentinerea, modificarea sau anularea sanctiunii disciplinare aplicate īn conditiile prevazute la art.71alin. (1) din Legea nr.188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, īn cazul īn care aceasta masura a fost contestata la conducatorul autoritatii sau institutiei publice;
    d) īntocmeste rapoarte cu privire la fiecare cauza pentru care a fost sesizata, pe care le īnainteaza conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
    Art. 21. Presedintele comisiei de disciplina are  urmatoarele atributii principale:
     a) stabileste locul, data si ora cānd au loc sedintele comisiei de disciplina;
    b) conduce sedintele comisiei de disciplina;
    c) coordoneaza activitatea  comisiei  de disciplina si a secretarului acesteia;
    d) reprezinta comisia de disciplina īn fata conducatorului autoritatii sau institutiei publice, a altor autoritati sau institutii publice, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, precum si īn fata oricarei alte persoane fizice sau juridice.
    Art.22. Secretarul comisiei de disciplina are urmatoarele atributii principale:
    a) īnregistreaza sesizarea referitoare la fapta functionarului public;
    b) convoaca, la cererea presedintelui comisiei de disciplina, memrii comisiei de disciplina, functionarul public a carei fapta formeaza obiectul dosarului, persoana care a facut sesizarea si persoanele care urmeaza sa fie audiate;
    c) redacteaza si semneaza alaturi de membrii comisiei de disciplina si de presedintele acesteia, procesul- verbal al sedintelor comisie de disciplina;
    d) redacteaza si semneaza, alaturi de membrii comisiei de disciplina si de presedintele acesteia, actele emise de comisia de disciplina si le īnainteaza conducatorului autoritatii sau institutiei publice;
    e) tine evidentele sesizarilor si ale rapoartelor si efectueaza alte lucrari necesare īn vederea desfasurarii activitatii comisiei de disciplina.

Sectiunea a 3-a. Modul de sesizare si procedura de lucru a comisiilor de disciplina

    Art.23. (1) Sesizarea īndreptata īmpotriva unui functionar public se adreseaza comisiei de disciplina din cadrul autoritatii sau institutiei publice sau, dupa caz, comisiei organizate pentru autoritatea sau institutia publica īn care acesta īsi desfasoara activitatea.
    (2) Īn cazul īn care sesizarea a fost adresata conducatorului autoritatii sau institutiei publice ori conducatorului compartimentului  īn care īti desfasoara activitatea functionarul public a carui fapta este sesizata, acesta are obligatia sa o transmita de īndata comisiei de disciplina competente.
    Art. 24.(1) Comisia de disciplina poate fi sesizata de :
    a) conducatorului autoritatii sau institutiei publice;
    b) conducatorul compartimentului īn care īsi desfatoara activitatea funtionarul public a carui  fapta este sesizata;
    c) orice persoana care se considera vatamata prin fapta unui functionar public
    (2) Sesizarea trebuie sa cuprinda:
    a) numele, prenumele, domiciliul si, dupa caz, locul de munca si functia detinuta de persoana care a formulat sesizarea;
    b) numele, prenumele si daca este posibil, compartimentul īn care īsi desfasoara activitatea functionarul public a carui fapta este sesizata;
    c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizarii;
    d)arata dovezile pe care se sprijina sesizarea;
    e) data si semnatura.
    (3) Sesizarea se formuleaza īn scris si este īnsotita, atunci cānd este posibil, de īnscrisurile care o sustin.
    (4) Sesizarea se poate face īn termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta de catre persoanele prevazute la alin. (1), dar nu mai tārziu de doua luni de la data savārsirii faptei care constituie abatere disciplinara.
    (5) Indiferent carei autoritati sau institutii publice īi este adresata sesizarea, aceasta se depune de catre persoana care a primit-o, la secretarul comisiei de disciplina, care are obligatia sa o īnregistreze si sa o prezinte presedintelui comisiei de disciplina īn termen de doua zile de la data īnregistrarii.
    Art. 25. (1) Presedintele comisiei de disciplina va fixa de īndata termenul de prezentare si va dispune citarea functionarului public a carui fapta a fost sesizata si a persoanelor indicate īn sesizare, precum si a celui care a formulat sesizarea. Citarea se face cu cel putin 3 zile calendaristice īnainte de termenul de prezentare.
    (2) Procedura de citare īn fata comisiei de disciplina se face prin scrisoare recomandata sau prin īnstiintare scrisa de luare la cunostinta prin semnatura. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen fixat de presedintele comisiei de disciplina.
    (3) Īn cuprinsul scrisorii sau al īnstiintarii scrise prevazute la alin. (2) se indica locul, data si ora sedintei comisiei de disciplina.
    (4) Pentru primul termen de prezentare īn fata comisiei de disciplina, īn cuprinsul scrisorii sau al īnstiintarii scrise se indica, pe lānga elementele prevazute la alin. (3), si obiectul sesizarii.
    (5) Functionarului public a carui fapta constituie obiectul sesizarii i se comunica, sub sanctiunea nulitatii, o copie de pe sesizarea īndreptata īmpotriva sa. Īn situatia īn care comisia de disciplina considera ca functionarul public poate influenta sau exercita presiuni asupra persoanei care a facut sesizarea, va pastra confidentialitatea numelui si adresei acestuia pāna la data īnceperii cercetarii faptei functionarului public.
    Art.26. Functionarul public a carui fapta se cerceteaza se īnfatiseaza personal īn fata comisiei de disciplina. Functionarul public īsi poate exercita dreptul la aparare prin asistarea de catre un  avocat sau prin reprezentare.
    Art. 27. (1) La primul termen de prezentare, comisia de disciplina verifica īndeplinirea conditiilor prevazute la art. 24.
    (2) Īn cazul īn care comisia de disciplina constata ca nu sunt īndeplinite conditiile prevazute la art. 24 alin. (2) lit. a),c) si e) sau alin.(4), sesizarea este clasata.
    (3) Īn  situatia īn care  comisia de disciplina constata īndeplinirea conditiilor prevazute la alin.(2), poate īncepe cerceterea abaterii disciplinare. Īn situatia īn care pentru solutionarea cauzei sunt necesare  īnscrisuri sau orice alte dovezi, comisia de disciplina solicita persoanelor prevazute la art.25 alin. (1) sa le depuna la urmatorul termen.
    Art. 28. (1) Cercetarea abaterii disciplinare se face cu celeritate.
    (2) Activitatea de cercetare a abterii disciplinare impune:
    a) audierea persoanei care formuleaza sesizarea;
    b) audierea functionarului public a carui fapta constituie obiectul sesizarii;
    c) audierea oricaror alte persoane ale caror declaratii pot īnlesni solutionarea cazului;
    d) culegerea informatiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevazute de lege;
    (3) Termenele de prezentare īn fata comisiei de disciplina se stabilesc astfel īncāt sa nu se depaseasca de regula perioada de 7 zile lucratoare.
    Art. 29 . (1) Audierea persoanelor prevazute la art. 28 alin .(2) lit.a)-c) trebuie consemnata īn scris īntr-un proces -verbal sub sanctiunea nulitatii. Procesul-verbal se semneaza de presedinte, de membrii comisiei de disciplina, de secretarul acesteia, precum si de persoana audiata.
     (2) Refuzul functionarului public de a se prezenta la audiere sau de a semna o declaratie referitoare la abaterile disciplinare se consemneaza īntr-un  proces-verbal.
     Art.30.(1) Īn urma administrarii probelor, membrii comisiei de disciplina vor īntocmi un referat īn care se consemneaza rezultatele activitatii de cercetare desfasurate de comisia de disciplina.
    (2) Referatul va fi adus la cunostinta functionarului public īmpotriva caruia a fost formulata sesizarea, precum si persoanei care a sesizat comisia de disciplina, īn vederea formularii unor eventuale obiectii īn termen de maximum 5 zile de la data luarii la cunostinta.
    (3) Īn cazul īn care persoanele prevazute la alin. (2) formuleaza obiectii, acestea vor fi analizate de comisia de disciplina īn termenul  fixat de presedinte, dar nu mai tārziu de 5 zile lucratoare de la īnregistrarea lor. Presedintele comisiei de disciplina poate sa admita sau sa respinga obiectiile, īn tot ori īn parte.
    Art.31. (1) Şedintele comisiei de disciplina sunt publice, cu urmatoarele  exceptii:
    a) atunci cānd functionarul public īmpotriva caruia a fost formulata sesizarea a solicitat īn scris ca acestea sa nu fie publice ;
    b) atunci cānd presedintele comisiei de disciplina a solicitat ca acestea sa nu fie publice pentru motive temeinic justificate.
    (2) Lucrarile fiecarei sedinte a  comisiei de disciplina se consemneaza īntr-un proces-verbal semnat de presedinte, de membrii si de secretarul acesteia.
    (3) Lipsa nejustificata a persoanelor citate nu īmpiedica desfasurarea sedintelor comisiei de disciplina, daca citarea s-a facut cu respectarea cerintelor prevazute la art.25.
    Art. 32. (1) Īn exercitarea atributiilor sale, comisia de disciplina īntocmeste rapoarte pe baza concluziilor majoritatii membrilor sai.
    (2) Raportul comisiei de disciplina cu privire la cauza cu care a fost sesizata trebuie sa contina urmatoarele elemente:
    a) numarul si data de īnregistrare a sesizarii;
    b) numele, prenumele si functia detinuta de functionarul public a carui fapta a fost cercetata, precum si compartimentul īn care īsi desfasoara activitatea;
    c) numele, prenumele, functia si domiciliul persoanei care a sesizat fapta, precum si a persoanelor audiate;
    d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate si a circumstantelor īn care fost savārsita;
    e) probele administrate;
    f) propunerea privind sanctiunea disciplinara aplicabila sau, dupa caz, de clasare a cauzei;
    g) motivarea propunerii;
    h) numele, prenumele si semnatura presedintelui, ale membrilor comisiei de disciplina, precum si ale secretarului acesteia;
    i) data īntocmirii raportului.
    (3) Opiniile separate, formulate īn scris si motivate, se vor anexa la raportul comisiei de disciplina.
    (4) Raportul comisiei de disciplina se īnainteaza  persoanei competente sa aplice sanctiunea, īn termen de 3 zile de la data ultimei sedinte.
    Art.33. (1) Comisia de disciplina formuleaza propunerea cu privire la sanctiunea aplicabila, pe baza referatului prevazut la art.30.
    (2) Comisia de disciplina poate sa propuna:
    a) sanctiunea disciplinara aplicabila , īn cazul īn care s-a dovedit savārsirea abaterii diciplinare de catre functionarul public;
    b) clasarea sesizarii, atunci cānd nu se confirma savārsirea unei abateri disciplinare.
    (3) La individualizarea sanctiunii disciplinare aplicabile functionarului public comisia de disciplina tine seama de:
    a) cauzele care au determinat savārsirea abaterii disciplinare;
    b) īmprejurarile īn care aceasta a fost savārsita ;
    c) gradul de vinovatie;
    d) gravitatea si consecintele abaterii disciplinare;
    e) conduita functionarului public;
    f) existenta unor antecedente disciplinare ale functionarului public, care nu au fost radiate īn conditiile legii.
    (4) Īn cazul īn care comisia de disciplina propune aplicarea sanctiunilor  disciplinare prevazute  la art. 70 alin. (3) lit. b)-d) din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta va propune si durata acestora si, dupa caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale.
    Art. 34. Īn cazul īn care comisia de disciplina are indicii ca fapta savārsita de functionarul public  poate fi considerata infractiune, propune conducatorului autoritatii sau institutiei publice īn cadrul careia īsi desfasoara activitatea functionarul public sesizarea organelor de cercetare penala. Conducatorul autoritatii sau institutiei publice va sesiza de īndata organele de cercetare penala.
    Art. 35. (1) Actul administrativ de sanctionare a functionarului public este emis de persoana competenta, potrivit legii de aplicare a sanctiunilor disciplinare, pe baza propunerii cuprinse īn raportul comisiei de disciplina.
    (2) Sub sanctiunea nulitatii absolute, īn actul administrativ prevazut la alin.(1) se cuprind īn mod obligatoriu :
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;
    b) precizarea prevederilor din procesul-verbal al comisiei de disciplina;
    c) motivele pentru care au fost īnlaturate apararile formulate de functionarul public īn timpul cercetarii disciplinare prealabile;
    d) temeiul legal īn baza caruia sanctiunea disciplinara se aplica;
    e) termenul īn care sanctiunea disciplinara poate fi contestata;
    f) instanta competenta la care actul administrativ prin care s-a dispus sanctiunea disciplinara poate fi contestat.
    (3) Persoana care este competenta, potrivit legii de aplicarea sanctiunilor disciplinare, nu poate aplica o sanctiune disciplinara mai grava decāt cea propusa de comisia de disciplina.
    (4) Persoana care este competenta potrivit legii de aplicare a sanctiunilor disciplinare, poate sa aplice o sanctiune mai mica decāt cea propusa de comisia de disciplina. Īn aceasta situatie persoana care este competenta, potrivit legii de aplicare a sanctiunilor disciplinare, are obligatia de a motiva aplicarea unei sanctiuni mai mici.
    (5) Actul administrativ de sanctionare se emite īn termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data primirii raportului comisiei de disciplina si se comunica functionarului public sanctionat, īn termen de 15 zile lucratoare de la data emiterii.
    (6) Sanctiunile disciplinare se aplica īn termen de cel mult 6 luni de la dat savārsirii abaterilor disciplinare.
    Art. 36. Functionarul public nemultimit de sanctiunea disciplinara aplicata se poate adresa Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care potrivit legii, are legitimare procesuala activa, si poate dispune efectuarea unui control asupra modului cum autoritatile sau institutiile publice respecta legisletia referitoare la functia publica si functionarii publici.
    Art. 37. (1) Īn cazul īn care sanctiunea a fost aplicata de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, la propunerea conducatorului compartimentului, potrivit prevedrilor art. 71 alin. (1) din Legea nr.188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarul public poate formula contestatie la conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
    (2) Īn situatia prevazuta la alin. (1) conducatorul autoritatii sau institutiei publice sesizeaza comisia de disciplina īn termen de 5 zile lucratoare de la data īnregistrarii contestatiei. Īn acest caz, comisia de disciplina este competenta sa verifice daca sanctiunea disciplinara a fost aplicata cu respectarea prevederilor art.70 alin. (4) si (5) si ale art. 71 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Īn functie de rezultatul verificarilor prevazute la alin. (2), comisia de disciplina poate sa propuna prin raport mentinerea, modificarea sau anularea sanctiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplina nu poate sa propuna o sanctiune disciplinara mai grava decāt cea aplicata.
    Art.38. prevedrile art. 32, si 33 lin.(3), ale art. 35  si 36 se aplica  īn mod corespunzator si pentru situatia īn care comisia de disciplina a fost sesizata īn conditiile art. 37 alin. (2).


Sponsorizat si realizat de DWD.